Hulp nodig? 088-5600070

Gebruikerservaringen

Gebruikerservaringen

Ervaringen van klanten beschrijven vaak het beste hoe een product werkt en hoe het toegevoegde waarde heeft voor de betreffende onderneming.


Garage W.W. Smit

Na maanden van voorbereiding was het afgelopen woensdag 2 januari zo ver: wij hebben een nieuw garagesoftwarepakket in gebruik genomen. Een pakket dat bovendien recent door de BOVAG in 2012 als eerste werd gecertificeerd. Vooral dankzij de hulp en expertise van de leverancier: Car-Systems uit Heerlen is de hele overgang én de conversie vlekkeloos verlopen. Iets wat in de IT als zeer opmerkelijk mag worden beschouwd! Uiteraard heeft dit nieuwe softwarepakket voor u als klant ook voordelen: de facturen zijn een stuk overzichtelijker en wij kunnen reparatieadviezen (reparaties die nog even kunnen worden uitgesteld) beter administreren. Vanzelfsprekend is de gehele onderhoudshistorie van uw auto overgenomen in het nieuwe systeem. De komende maanden zullen wij ook de onderhoudshistorie op onze website gaan vullen met de gegevens uit het nieuwe garagesoftwarepakket.

Deze klant is overgestapt van WinCar naar CSS

Bekijk website

Marc Huisman Autobedrijf B.V.

Vier jaar geleden ben ik gestart met een nieuw autobedrijf. Als universeel autobedrijf had ik de keuze uit een aantal (BOVAG gecertificeerde) DMS-systemen, waarbij de ervaring van een bevriende garage mij de doorslag gaf. Deze werkte naar volle tevredenheid met Driver van Mivar, dus was de keuze snel gemaakt. Vooral het gemak van zowel boekhouding als DMS in één pakket zag ik in het beginsel als groot voordeel. Geen ingewikkelde IT koppelingen en boekhouding specifiek gericht op de autobranche.

Wij zijn in vier jaar tijd uitgegroeid tot een middelgroot autobedrijf waarbij innovatie en klanttevredenheid centraal staan. Hierbij is een goed DMS-systeem van een innovatieve partij uitermate belangrijk. Bij ons werd al snel duidelijk dat wij een goed degelijk systeem gebruikten, echter te kort kwamen op het gebied van innovatie. Dat is de reden dat wij uiteindelijk zijn overgestapt naar Carsys. Goede referenties en een goed gevoel bij de medewerkers van de helpdesk (is echt heel goed en direct bereikbaar) in de testperiode gaven de doorslag. Nu gebruiken wij het systeem zo'n twee maanden en zijn lovend over de digitale mogelijkheden die Carsys biedt. Denk hierbij aan SMS'jes versturen naar je klant met standaard teksten, het digitaal versturen van afspraakbevestigingen, het versturen van bijvoorbeeld mailings waarbij je selectief een groep klanten een herinnering kunt sturen waarbij je aangeeft dat de distributieriem aan vervanging toe is of simpelweg het versturen van een reminder voor een onderhoudsbeurt. Management informatie over bijvoorbeeld de urenregistratie van de autotechnici is zeer uitgebreid, gemakkelijk en ook vrij van technische storingen. Ook niet onbelangrijk; de conversie van de database verliep zonder problemen. Werkelijk alle belangrijke informatie (zelfs de urenverantwoording in de werkplaatshistorie) is overgezet naar Carsys.

Wij hebben uiteindelijk gekozen om Carsys te koppelen met Accountview boekhouding. Het pakket staat goed bekend en onze accountant werkt ook met deze software, dus hierin was de keuze snel gemaakt. Ook de koppeling met Carsys werkt feilloos en zonder problemen.

Deze klant is overgestapt van Driver naar CSS

Bekijk website